Tijdens het festivalseizoen strijden veel bedrijven om aandacht. Volg onze gids voor de perfecte festival strategie:
1. Maak het bekend:
Bereik zoveel mogelijk festivalliefhebbers om succes te boeken. Boost je ticketverkoop door
posters op te hangen in lokale kroegen en cafés.
2. Creëer een gedenkwaardige merkervaring:
Ontwerp opvallende
spandoeken die jouw festival in de schijnwerpers zetten, een verhaal vertellen en waardoor mensen zich met jouw festival kunnen verbinden.
3. Creëer een community:
Sportteams dragen niet voor niks dezelfde outfit. Winnen met je festival doe je in dezelfde shirts. Creëer saamhorigheid met gepersonaliseerde
t-shirts.
4. Organiseer een wedstrijd of giveaway:
Iedereen houdt van wedstrijdjes of souvenirs. Organiseer een loterij, of deel kleine cadeautjes uit die jouw merk ook na het festival verspreiden. Zoals deze
waterflesjes!
5. Bied exclusieve deals aan:
Creëer een gevoel van urgentie door het aanbieden van festival exclusieve deals of kortingen.
Flyers kunnen je helpen het nieuws te verspreiden over 'festival-only' aanbiedingen.
6. Vergeet-me-nietjes:
Wil je de festival deelnemers op een unieke manier bedanken? Print bijvoorbeeld
visitekaartjes met beloning, die op het volgende festival gebruikt kunnen worden.